PEMINAT BOLASEPAK SEKITAR DAERAH TELUPID DI JEMPUT MENYAKSIKAN PERLAWANAN AMAL MIX VETERAN TELUPID MENENTANG EX-SABAH 90 FC

TELUPID : Peminat bolasepak di sekitar Daerah Telupid dan yang berhampiran dijemput untuk menyaksikan perlawanan persahabatan buat pertama kalinya diadakan di daerah ini pada sabtu 19hb November jam 4 petang di Padang Pekan Telupid.

Perlawanan Persahabatan Ini dianjurkan oleh Pergerakan Pemuda UPKO Bahagian Beluran dengan Kerjasama SAFA Daerah Telupid, Majlis Daerah Beluran, pejabat Belia dan Sukan Daerah Telupid serta Kelab Sukan Pekan Telupid (KASTEL).

Perlawanan Antara Mix Veteran Telupid yang menampilkan bekas pemain SAFA Daerah Telupid. Manakala Ex-Sabah 90 FC akan menampilkan bekas pemain negeri antara lain Jakerison Kilan,  Andrew Laban, Conrad Mojungkim, Salvester Sindeh, Andrew Majangim, Rizal Awang Jad, Dunian Sulog, Aslik Mailin, Billyton, Borhan Ajui dan beberapa lagi.

Menurut Pengerusi Penganjur, Melton Martin merangkap Setiausaha Pergerakan Pemuda UPKO Bahagian Beluran juga Pegawai Perhubungan Parlimen Beluran kawasan Telupid ketika di temui berkata tujuan perlawanan persahabatan ini dianjurkan adalah untuk mengutip sumbangan bagi meringankan beban untuk menampung kos rawatan bekas pemain Sabah Paulus Jimit.

Selain itu, ia juga adalah usaha Pergerakan Pemuda UPKO Bahagian Beluran untuk membawa bekas bintang bolasepak Sabah ini bermain secara langsung di padang Daerah Telupid untuk tatapan peminat-peminat bolasepak daerah ini.

Majlis perasmian perlawanan persahabatan ini akan dirasmikan oleh Yang Berbahagia Tuan Felix Joseph Saang, Pegawai Tugas-tugas Khas Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Malaysia.

Beliau menyeru agar dapat warga Telupid datang beramai-ramai menyaksikan perlawanan ini sambil beramal.

Catatan popular daripada blog ini

KAD WARGA EMAS UNTUK 60 TAHUN KE ATAS

UPKO GESA PEWUJUDAN MAJLIS DAERAH TELUPID

MVT 1 - Pejabat Daerah Tongod 2